Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Monday, February 28, 2011

Ya Allah berilah kekuatan....


Kadang dalam mengepalai rumahtangga aku tewas.
Gagal untuk menjadi contoh ikutan yang baik.
Kadang2 aku marahkan anak2 berlebihan.
Kesalahan yang sedikit tapi aku tinggikan suara. jerkah, tengking..
Abah apakah aku ini ?
Iffa sekadar tidak dapat membaca bacaan dalam solat dengan baik (doa iftitah, tahiyyat..), aku marah.
Tegur tu perlu tapi tinggikan suara tu yang tak sepatutnya. guna rotan lagi.

Arrie gaduh ngan Ammar, Budak2 biasalah mana pernah diam. Aku marah lagi, naik angin pukul dengan kain. Arrie nangis, sakit agaknya..
Ammar meragam dalam kereta berebut roti, aku marah lagi..
Jerkah suruh diam dan halau dia keluar dari kereta.. Ammar baru 6 tahun menangis teresak2 kat bus stop.
Semalan ke Muar, berlaku salah faham tak jadi jumpa pesakit di Hospital. Dia dah keluar...
Salah aku la kerana tak pastikan betul2 masih ada di hospital atau tidak.
Marah lagi, tinggikan suara dengan mama..
Abah apakah aku ini, dalam 2 hari banyak kesalahan aku lakukan.

Ya Allah begitu lemah hambamu ini.
Sesungguhnya insan yang paling kuat ialah orang yang mampu melawan kemarahannya..
Aku malu dengan anak2 semua juga mama. Aku tewas lagi..
Perkara yang kecil pun tak boleh nak atasi kemarahan. Pukul lagi, rotan, jerkah,..

“Orang yang paling baik di kalangan kamu ialah orang yang paling baik (pergaulannya) dengan ahli keluarga dan aku adalah yang terbaik dari kalangan kamu dalam pergaulan dengan ahli keluargaku.” ( Hadis riwayat Ibnu Majah dan Ibnu Hibban).

Ya Allah berilah kekuatan untuk aku mejadi orang yang terbaik itu...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008