Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Sunday, August 7, 2011

Ammar dan Tongkat Ali...


Ammar dah pun pandai baca.. Rajin dia membaca.. habis semua buku2 cerita kakak dan abang dia try nak baca.. setiap perkataan yang dia x faham akan ditanyakan kepada mama dan abah apakah maksud perkataan itu.. Memang agak berlainan sekali dia lebih cenderung untuk membaca dan belajar sendiri tanpa sebarang paksaan.. Itulah keistimewaan Ammar Hanania..

Sudahpun masuk hari yang ke 7 kita berpuasa.. Alhamdulillah setakat ini abang dan kakak berjaya berpuasa penuh.. manakala Ammar pulak sudah ponteng 2 hari kerana x tahan melihat godaan makanan yang dimakan oleh adiknya dua orang yang belum makan saman lagi...


Masuk hari yang ke 6 berpuasa abah ajak makan di luar.. Kami memilih gerai makanan yang berdekatan dengan pekan parit raja.. dekat dengan kediaman tempat kami menyewa.. Ada sesuatu perkara lawak yang terjadi pada hari tu.. Mama asyik ketawa teringatkan kejadian itu apatah lagi teringatkan pula riak wajah Ammar dan orang2 yang terlibat dalam kejadian itu.. hahahahah lawak...

Kejadian di gerai makan masa nak berbuka puasa : Pelayan : "Nak minum apa..?" Abah: "Bagi 3 milo ais, 1 sirap limau.. 1 teh ais... Ammar nak minum apa?....".  Ammar : "Amar nak air... hah!! tongkat ali..." Pelayan : "Wooow abang pun x minum air tongkat Ali dik.. bahaya..hahahaha.." Mama dan abah... terkejut terbeliak biji mata... mana dia dapat idea nak minum air tu pun x tau... wakakak lawak.. Selepas ditegur oleh abah kerana Ammar beria2 nak air itu walaupun pelayan tadi asyik tergelak.. Bila nasi dan lauk pun sudah dioder... semasa pelayan itu hendak mengambil buku menu daripada kami bertiga.. abah, mama dan Ammar.. pelayan itu sekali lagi mengusik..Pelayan :"Nak air apa tadi dik..?" Ammar :"Tongkat Ali..".. Pelayan : "Tongkat Ali? hahahha.."..



3 comments:

Suhaimi Ahmad on August 8, 2011 at 9:48 AM said...

Keletah Ammar ni kdg2 buat kita tak tahan...
Dlm kes ni abah pula mangsa, mesto org ingat abah selalu minum tongkat Ali..
Haha..

ieda on August 8, 2011 at 3:21 PM said...

bukan mesti lagi dah... mama ada post kat fb kebanyakan yg komen mgkn dia tgk abahnya yg minum.. contoh.. kak yam.. abag rizal..eqal.. dan 2 3 org member mama pun cakap mcm tu.. hahaha

armouris on November 19, 2011 at 11:48 PM said...

info tentang tongkat ali di SIHAT SELALU - Tongkat Ali Pure - Asian Viagra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008