Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Wednesday, August 10, 2011

Cayang Mama...




Setiap malam sebelum tidur.. akan bergurau senda dulu melayan dua orang anak yang masih lagi tidur bersama kami.. Dina dan Syirah.. Sebelum tidur sudah menjadi kebiasaan Syirah akan meminum susu di bawak ketiak babahnya.. Bila dah habis dia bangun mengucapkan bye dan beralih kepada aku ibunya... Inilah suasana yang membunga dihatiku.. melihatkan anak begitu manja dengan kami... Dina sudahpun mengambil tempat tidur bersebelahan dengan abah.. Semalam sebelum abah melelapkan matanya Dina berpesan..Dina :"Babah.. besok babah tido lambat tau mcm mama..". Abah :" Tido lambat..?" Dina :"A'ah Tido lambat macam mama..".. Abah seakan x faham dengan maksud Dina..

Tetapi aku faham.. apa yang dimaksudkan Dina abahnya bangun tido lambat supaya tidak perlu pergi kerja esok harinya... Keesokan hari pada sebelah malamnnya pula.. abah tidur awal dari kebiasaan. keletihan agaknya.. sibuk ditempat kerja.. "Melihatkan abahnya tidur awal.. Dina sekali lagi mengeluh.. "Abah dah tido cepat abah tido.."..

Bila melihatkan keadaan itu terasa kesian pula kepada Dina.. lalu cuba mama mula bergurau mencucuk2 pinggang membuatkan dia ketawa,,, Syirah jeles melihatkan keadaan itu.. sebelum mula melayan Syirah mama bertanya kepada Dina.."Dina tau tak mama sayang Dina..?".. Dina :"Tau.."..sambil tersengih2...

Tiba2 Syirah memegang kedua pipi mama dan berkata  :"Cayang mama.." Sambil mengucup mama beberapa kali .. Apa lagi yang ku harapakan selain daripada mengucapkan syukur Alhamdulillah diatas kenikmatan kebahagian yang kami rasai.. membelai anak2 dan menyayangi anak2 walaupun kami tidak sesenang mana dari segi harta dan kesenangan dunia.. Tapi kami  bahagia dengan 'harta' ini...Harta yang tida nila dan tolak bandingnya..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008