Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Monday, November 10, 2008

Ammar masuk hospital akibat appendiks.


Pada 6 November 2008 Ammar telah di masukkan ke wad pembedahan 2C di hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang kerana appendiks. Menurut doktor appendiks ialah lebihan usus ia semacam sejenis tiub yang setakat ini tiada fungsinya. Setiap orang mempunyai appendiks tetapi tidak semua akan mengalami kesakitan appendiks. Ini bergantung pada nasib orang itu. Appendiks juga tidak mengenal umur tua ataupun muda. Kebetulan pada hari itu ramai kanak2 seusia Ammar telah menjalani pembedahan membuang appendiks. Di atas, gambar Ammar sebelum pembedahan. Ammar berada di atas katil bernombor 4.

Gambar di atas di ambil selepas Ammar menjalani pembedahan. Pada pukul 11am Ammar telah di bawa ke bilik pembedahan dengan di temani abah. Ketika Ammar menjalani pembedahan membuang appendiks mama tiada di samping Ammar kerana mama menjenguk Dina, Kakak dan abang Arrie di rumah nenek. Lebih kurang pukul 12 tghari mama masuk ke wad Ammar tetapi mama telah di beritahu Ammar sedang di bedah. Tiada kata2 selain doa minta Ammar selamat.

Pada pukul 1.30pm baru Ammar muncul bersama abah dan jururawat yang membawa Ammar dari bilik pembedahan. Kesian Ammar pada usia sekecil itu telah mengalami pelbagai kesakitan. Kalau mama boleh mengubah takdir biarlah mama saja yang mengalami kesakitan janganlah anak2 mama. Tuhan yang berkuasa menentukan segalanya. Mama cuma berdoa selepas ini janganlah ada daripada sorangpun anak mama mengalami kesakitan yang serupa.


Sungguh berlainan wajah Ammar. Sebelum ini riang ceria tapi pada waktu ini sungguh lemah riak muka yang di pamerkan.

Ammar semoga Ammar cepat sembuh daripada luka pembedahan dan kembali aktif seperti dahulu.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008