Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Wednesday, November 5, 2008

AMMAR SAKIT



Kesian Ammar... Dah masuk 3 hari Ammar demam. Tiada gelak tawa, jerit pekik dan bunyi basikal kedengaran. Kalau di fikirkan Ammar seorang kanak2 yang lincah dan jarang jatuh sakit. Malam tadi mama risau melihat keaadaan Ammar sedang tidur kerana nafasnya seperti tak lancar. Mama kejut dan tanya samaada Ammar dalam kesakitan tapi dia jawab tidak.

Pada hari Ahad lalau 2 nov, Ammar dikasari Arrie yang tidak benarkan Ammar meminum air di dalam botol. Arrie tolak botol semasa Ammar sedang minum dan akibatnya botol tu terkena gigi depan Ammar yang membuatkan gigi Ammar patah.

Mama memang risau sekiranya gusi Ammar berdarah kerana sebelum ini banyak berlaku kemalangan kecil yang melibatkan bahagian gigi depan Ammar. Sebelum ni pun ketika Ammar berusia 2 thn lebih gusi di bahagian yang sama pernah di jahit kerana jatuh basikal.

Ammar, mama mintak maaf kerana cuai di dalam menjaga dan melindungi Ammar. Mama selalu berasa bersalah kerana gagal melaksanakan tugas mama dalam melindungi Ammar. Ini kerana Ammar seorang kanak2 yang agak buas yang perlukan penjagaan lebih. Sebab tulah kadangkala orang lihat mama sering melebihkan Ammar ini kerana perasaan bersalah mama ini. Mama memang sedih sekiranya mama melihat orang mengasari Ammar.

Ammar mama doakan Ammar cepat sembuh ya, sayang. Mama nak lihat Ammar cergas seperti selalu.

Pada 5 Nov mama dengan abah telah membawa Ammar ke klinik Anika untuk menjalani pemeriksaan. Ammar telah disahkan appendiks dan terpaksa menjalani pembedahan Ammar telah dibawa dengan menaiki ambulans dengan ditemani mama.

Pada mulanya mama ingat Ammar sakit gigi tetapi setelah menjalani pemeriksaan Ammar hanya mengalami bengkak gusi. Tetapi demam Ammar semakin tinggi ini yang membuatkan mama risau.

Pada malam itu juga Ammar di masukkan ke wad untuk menghadapi proses pembedahan. Mudah mudahan Ammar selamat. Gambar ini di ambil di klinik Anika semasa sedang menunggu giliran di periksa. Walaupun sakit Ammar masih boleh bergambar. Ammar memang budak yang tak tahu sakit.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008