Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Friday, November 28, 2008

Kunjungan orang jauh..


Hari ini Jumaat 28 November 2008 pada pukul 7.15am, mama terima panggilan dari Pak Su Die yang akan singgah ke rumah kami di Telok Panglima Garang tengah hari ini. Selepas sahaja di beritahu tentang kunjungan yang langsung tidak mama jangkakan ini mama terus berbincang dengan abah untuk masak hidangan apa tengahari ini.. Akhirnya abah telah mencadangkan supaya mama kari ikan kegemaran abah, ayam goreng dan sayur goreng kacang panjang..

Mama mula memasak lauk tengahari seawal pukul 10 pagi. Semasa sedang membasuh beras untuk ditanak di dalam rice cooker baru mama terpikir untuk menelefon abah supaya tanya PakSu berapa ramai orang yang akan terlibat dalam kunjungan ini. Selepas kira2 10 minit abah telefon mama kembali dan mamaklumkan untuk masak hidangan bagi 10 orang makan..

Akhirnya mama siap masak dalam pukul 11am. Kira2 pukul 11.30am Pak Su datang bersama ahli keluarga Mak Su(Rohani). Mama menjemput MakSu dan ahli keluarganya masuk kedalam rumah hanya orang perempuan saja masuk sebab rumah sewa kami kecik tak berapa selesa tapi seboleh2nya mama berikan layanan yang baik untuk mereka agar mereka selesa berada di ruang yang kecil ini.

Pada mulanya mama menjamu mereka dengan air oren sahaja sementara menantikan abah pulang dari kerja. Pada pukul 12.30 tghari abah pun sampai, baru mama teringat nak buat sambal belacan. Asal perancangan memang kami nak hidangkan makanan itu sebelum sembahyang Jumaat tapi ayah Mak Su ingin ke masjid lebih awal kerana dah menjadi kebiaasaannya pergi awal akhirnya kami tangguhkan untuk makan tengahari selepas mereka kembali mengerjakan sembahyang jumaat. Selepas pulang dari masjid akhirnya mereka pun dihidangan makanan tengahari.Pada pukul 2.30pm mereka pun pulang,.. bersaing dengan abah yang hendak masuk kerja balik.

Sebelum berangkat pergi mereka mempelawa kami untuk sama2 meraikan raya Haji yang akan datang di kampung mereka ,Pahang. Kami menerima perlawaan mereka dengan besar hati. Insyaallah jika umur panjang kami akan beraya di sana.

Mama harapkan mereka selesa dengan layanan yang mama berikan... Terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini mama harap mereka akan datang lagi di masa akan datang...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008