Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Monday, October 3, 2011

KIsah anak-anak..


Nak menitis airmata bila diberitahu bahawa Arrie telah dilantik menjadi ketua kelas darjah 4 Intan (kelas pertama di SKPR).. Walaupun sekolah bakal berakhir dalam 2 bulan lagi tetapi Allah telah memakbulkan sebahagian impian mama selama ini untuk melihat anak2 pergi ke sekolah sebagai 'seseorang' di sekolah..Dari sejak menjadi seorang ibu lagi mama terlalu ingin melihat kejayaan anak2..Mama selalu bayangkan anak2 menjadi seseorang sebagai ketua kelas ke, penolong ke, ketua perpustakaan ke, pengawas ke tak kisah janji ada jawatan yang dipikul sewaktu mereka berada di alam persekolahan.. Siapa sangka di saat2 akhir kita berada di johor dengan takdir Allah ini yang berlaku..

Setakat ini pencapaian anak2 membanggakan mama. Arrie semasa darjah satu dulu di sekolah agama kampung medan telah pun diberikan tugasan untuk memikul jawatan sebagai ketua kelas.. alahai bangganya mama melihat Arrie membawa balik piala cenderahati sebagai ketua kelas.. Darjah dua pula Arrie berjaya membawa pulang 3 piala kecemerlangan.. Darjah 3 pula Arrie menjadi Ketua perpustakaan.. Pada awal tahun darjah 4 Arrie pernah merasa kecewa kerana tidak dapat dilantik menjadi pengawas sekolah.. tetapi mama memujuknya mengatakan tak mengapa sekurang2nya Arrie berjaya mengekalkan kedudukan di kelas pertama tahun 4..Dan dia mengharapkan agar dapat menjadi ketua kelas malangnya undian agak kurang pula.. Tetapi setelah ketua kelas yang lama telah disenaraikan sebagai pelajar bermasalah Arrie kini menggantikannya sebagai ketua pula..Syukur.. Alhamdulillah..syukur..

Di awal tahun hari tu Arrie kecewa bila dia tidak dilantik menjadi pengawas sekolah kebangsaan tetapi sebaik sesi persekolahan sekolah agama habis, petang itu Arrie dengan wajah berseri2 memberikan surat lantikan pengawas agama sabak uni kepada mama.. "Mama, jadi pengawas sekolah agama pun boleh kan..?"..kata Arrie..Mama;"Alhamdulillah.. boleh..mama bangga dengan anak mama.."..

Itu kisah Arrie.. Tahniah.. Mama bangga dengan Arrie..

Kisah Iffa pula.. semasa darjah satu Iffa dapat membawa pulang 3 piala.. di hujung tahun persekolahan Iffa dengan gembira memberikan khabar gembira.."Mama..akak tahun depan dapat jadi penolong ketua kelas..".. Mama: "Alhamdulillah..tahniah..mama bangga ngan akak..".. sebaik sahaja sesi persekolahan bermula di sekolah agama Iffa pula dilantik menjadi pengawas sesi pertama sekolah agama.. siapa sangka darjah dua dah jadi pengawas.. rezeki Iffa yang petah bercakap..mama bangga bila menghantar kedua2 anak kesekolah dengan memakai uniform pengawas.. Ibu mana yang tak banggakan.. bukan untuk berasa riak tetapi ini adalah impian mama sejak dari mula mengandungkan Arrie lagi..

Alhamdulillah impian mama tercapai jua.. ini baru sedikit ..impian2 mama seterusnya adalah untuk melihat anak2 berjaya habiskan pelajaran setinggi mungkin.. InsyaAllah mama yakin dengan tekad dan usaha anak2 pasti berjaya . Mama sentiasa doakan kalian semua..harap Allah akan makbulkan doa2 mama selama ini..

Tahun depan kita akan berpindah ke Kedah semoga anak2 dapat mengekalkan prestasi malah lebih maju jaya lagi dalam pelajaran.. InysaAllah..

2 comments:

Suhaimi Ahmad on October 3, 2011 at 2:46 PM said...

Amin..

Semoga cita-cita kita sekeluarga tercapai.
Sedih juga bila Arrie dan Iffa mula menyerlah, kita terpaksa berpindah pula. Semoga perpindahan kita kelak akan membuka jalan yang lebih baik..
Amin..

ieda on October 3, 2011 at 3:51 PM said...

Tu la diorang dah mula nak menapak dan menyerlah di sekolah nak berpindah pulak.. semoga selepas ni akan ada lebih banyak kejyaan di masa akan datang ntk anak2..Amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008