Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Tuesday, October 4, 2011

Ubah suai Kedai


Hujung minggu lepas sempat balik kampung dan berjumpa dengan tukang rumah. Perancangan asal untuk membina rumah terpaksa ditanguhkan terlebih dahulu kerana kekurangan dana. Budget sebuah rumah ringkas seperti perancangan sebelum ni mencecah lebih RM100K.

Untuk sementara waktu, sebelum rumah dapat disiapkan adalah lebih baik dilakukan pengubahsuaian kedai terlebih dahulu. Di bawah ini adalah plan tapak kedai. Renovasi akan dibuat untuk bahagian dapor sahaja.

Pengubahsuaian tertumpu kepada ruang dapor dan bilik air. Keselesaan isteri dan anak-anak semua diutamakan supaya dapat duduk sambil bersantai di sana nanti.

Gambaran lukisan ini hanyalah sekadar imaginasi pelukis sahaja. Keadaan sebenar mungkin tidak seperti ini. Ianya sekadar panduan untuk tukang rumah membuat pengubahsuaian nanti. Semoga renovasi kedai dapat disiapkan mengikut jadual dan arriesfamily dapat berteduh di bawahnya dengan selesa.....

3 comments:

ieda on October 4, 2011 at 12:32 PM said...

Nampak seperti dapur di sebuah rumah teres..cantik..i loikee...

Suhaimi Ahmad on October 4, 2011 at 12:39 PM said...

Rancang camtu ler...
Supaya semua org selesa. Tandas pun jenis duduk senang nak termenung nanti.. hihi...
Per pun semoga segala urusan dipermudahkan-Nya....

ieda on October 4, 2011 at 1:42 PM said...

yea jamban duduk.. boleh dijadikan tempat pelarian bila merajuk..yea yea..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008