Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Wednesday, April 1, 2009

Hasil Usaha Arrie..


Di atas permintaan Arrie yang meminta supaya mama masukkan keputusan ujian peringkat sekolahnya baru2 ini di dalam blog. Sebelum ini mama dah janji jika dia perolehi keputusan yang baik mama akan muatkan di dalam blog bukannya apa nak menggalakkan dia terus berusaha.

Maklumlah di awal kami mendapat idea membuat blog pun kami ingin menceritakan segala suka duka keluarga kami di sini untuk tatapan anak2 di kemudian hari.

Hanya beberapa kertas yang di perolehinya maths, science dan pendidikan islam. Untuk BM hanya kertas 1 yang telah diterima jumlah markah 28/40 kertas 2 belum lagi.

Markah bagi mathematics untuk kertas 1 dan 2 keseluruhannya sebanyak 96%, manakala untuk science pula 91% dan pendidikan islam pula 90%. Alhamdullillah inilah hasilnya kalau rajin mengulangkaji.

Tapi sebenarnya Arrie perlu juga berterima kasih kepada abah yang banyak meluangkan masanya di sebelah malam untuk membantu Arrie dalam mengulangkaji pelajaran. Sebab itu setiap kali peperiksaan abahlah orang pertama yang ingin tahu keputusan peperiksaan Arrie.

Hari nie abah seawal 4.30pagi telah bergegas pergi ke tempat kerjanya kerana abah bersama beberapa rakan sekerja yang lain akan pergi ke Penang untuk meeting dengan customer kilangnya. Sebenarnya dah banyak kali abah berulang alik ke luar daerah seperti Ipoh dan Penang atas urusan kerja dan kebiasaannya kalau abah sempat balik sebelum maghrib dia akan meluangkan masa mengajar anak2 di rumah.

Hari nie sebaik kaki melangkah masuk Arrie terus tanya "Abah dah balik belum? Abang dapat kertas maths 96% mama.."


Sudah tentu abahlah orang pertama yang di cari Arrie kerana abahlah yang banya mengajarnya sendiri di rumah.



Di sebelah kiri pula keputusan terkini Arrie untuk Sekolah Agama Rakyatnya.

Banyak yang perlu di baiki tapi di harap Arrie akan terus berusaha..

Kami sebagai ibu bapa, sudah tentu kami sentiasa mendoakan kejayaan anak2, bukan untuk diri kami tetapi untuk diri mereka sendiri. Nak memberi harta kami tidak mampu tetapi hanya pendidikan dan ilmu yang kami dapat berikan untuk mereka meneruskan kehidupan di dunia dan juga akhirat.

Mama harap sekiranya berjaya suatu hari nanti jangan meninggi diri dan jangan merendah2kan orang lain. Jadilah seorang manusia yang sentiasa menghargai dan menghormati orang sekeliling. Sentiasa bersyukur dan sentiasa mengingati Allah. Yang penting sentiasa berusaha kalau kita gagal hari ini tak bermakna gagal selama2nya kan?

Bila abah balik nanti ucap terima kasih kat abah tau, harapnya kepenatan abah seharian dalam perjalanan pergi dan pulang dari Penang terubat dengan keputusan ujian Arrie kali nie.

Terima kasih abah yang banyak membantu mama dalam menguruskan hal2 rumahtangga.

Segala jasa dan budi abah selama ini tak termampu kami balas. Kami sayangkan abah...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008