Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Wednesday, April 8, 2009

Nasi Lemak Kopi O 2


Seperti yang telah di janjikan sebelum ini, ada beberapa keping gambar yang sempat kami rakamkan sewaktu jalan2 pada hujung minggu yang lalu. Nak kami ceritakan lagi di Laman Budaya Tasik Shah Alam (tempatnya berlangsung acara program Nasi Lemak Kopi O) mereka juga turut menyediakan taman permainan kanak2. Ala2 belon gitu, sudah tentu anak2 kami tidak mahu melepaskan peluang melompat2.

Hanya gambar Dina dan Iffa yang abah sempat merakamkannya yang lain tak boleh diambil gambar mereka kerana permainan mereka terlalu ekstrem..

Kira2 sejam kemudian lebih kurang dalam pukul 2 petang kami membawa anak2 ke kompleks PKNS yang berdekatan untuk menunaikan solat Zohor.

Di PKNS, setiap hujung minggu mereka akan mengadakan acara bagi meraikan pengunjung yang datang. Acara biasanya akan bermula lebih kurang pada pukul 3-5 petang.

Anak2 kami seperti biasa memang gemar menyertai acara2 atas pentas ni. Iffa dan Arrie contohnya sejak usia mereka 4 tahun dah biasa naik ke pentas untuk meyertai acara kanak2. Seronok dapat hadiah katanya.

Gambar ini kami rakamkan pada tahun lepas pertengahan tahun 2008. Tahun2 yang lain kami tak sempat rakamkan kerana pada waktu tu belum ada kamera lagi.


video Waktu nie kami sempat ambil video untuk kenang-kenangan. Tak silap mama waktu ni mereka sedang diinterview oleh ahli kumpulan nasyid Safwan yang nyanyi lagu 'isteri cerdik yang solehah'... Saksikannya.


Dibawah nie ada beberapa keping gambar bagi acara yang anak2 kami sertai. Sepatutnya hanya Arrie dan Iffa saja yang naik ke pentas entah macamamana Ammar pun turut naik ke atas. Aduh macammana nie, panik betul kami maklumlah Ammar bukan fasih bertutur lagi. Tengok ajelah.

Sayang sekali telefon kamera N95 mama habis bateri tak boleh merakamkan video mereka.


Waktu ini wakil dari pihak PKNS dan pengacara jemputan Irwanshah Duta uptown Shah Alam (sebelah kiri) sedang memberikan sedikit taklimat kepada mereka tentang acara yang bakal mereka sertai iaitu meniup belon. Siapa paling besar dan tak pecah dialah pemenangnya.


Perhatikan mereka berdua tu sebenarnya sedang mengusik Ammar kata Irwanshah, Ammar pasti boleh menang sebab senang kerana tak ada gigi dua batang di hadapan. Irwanshah suka mengusik Ammar menurutnya Ammar favourite peserta dia. Lawak betul. Tersengih2 Ammar bukan paham apa yang orang tu cakap kat dia.

Acara pun bermula Iffa mendapat tempat kedua manakala Arrie ketiga. Pemenangnya sudah tentu belon warna kuning. Ammar pulak entah kenapa belon yang ditiup bila kembung aje dia sedut balik, kembung dia sedut.. Irwanshah suruh abah trained Ammar di rumah next year lawan lagi..

Irwanshah sempat mengusik pemenangnya ialah Ammar, sebab belon paling kecik. Bila turun aje pentas selepas dapat hadiah saguhati berupa air kotak, Ammar mengadu kepada abah "Oyang tu akap Amma menang tapi dapat air je.." Ala siannya.. Arrie dan Iffa pun dapat hadiah yang sama takpelah kan untuk suka2 aje.. Ok apa air kotak selamat duit abah hari tu.


Tapi kenapa mama pulak berada atas pentas jugak ye? Nak tahu layari http://zuraidajemain.blogspot.com untuk mengetahui kisah selanjutnya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008