Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Tuesday, September 27, 2011

Cara pengurusan Stok


Setelah membuat pencarian dari internet tentang cara-cara untuk mengemaskini stok di kedai runcit secara berkesan, terjumpa satu sistem dipanggil POS 2.1.1 software. Ianya adalah satu sistem untuk mengaskini jumlah stok masuk dan keluar secara berkesan (effisian). Kos perisian dalam RM 1.7K.

Kita hanya perlu memasukkan data permulaan stok (opening stock) dan mengimbas (scan) setiap yang keluar. Baki stok akan dikira secara automatik. Ianya adalah sistem yang diguna pakai di kebanyakan speedmart dan hypermart.

Sistem ini amat sesuai bagi mereka yang telah stabil perniagaannya tetapi bagi arriesfamily pada tahap permulaan cuma sekadar info untuk pengetahuan sahaja. Tetapi, tidak mustahil suatu masa kelak ada mengguna pakai sistem ini.

Sebagai beginner ni, arriesfamily perlu mencari kaedah sesuai dan praktikal dalam mengira stok barang runcit di kedai yang bakal berurusniaga nanti. Mungkin kaedah di bawah paling berkesan buat permulaan....
Semoga dipermudahkan segala urusan.........Amin.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008