Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Wednesday, September 7, 2011

Hari Raya 2011..


Moga tidak terlalu lambat untuk mengucapkan Selamat Hari Raya 2011 kepada semua yang terlintas untuk membaca blog kami.. Kami agak busy sedikit sejak kebelakangan ini kerana banyak sungguh urusan dan ujian2 dari Allah yang kami terpaksa lalui..

Pada 29 Ramdhan yang lalu.. kami terlibat dalam kemalangan di jalan Pantai Remis, Perak.. Mujur kemalangan ini tidak terlalu serius hanya kereta kami remuk di bahagian hadapan.. Syukur Alhamdulillah kami semua selamat hanya sedikit kecederaan kecil melibatkan abah dan Arrie.. tidak terlalu serius.. Alhamdulillah..




Pagi itu kami bertolak selepas sahur dari rumah Nenek Pah di Klang.. dalam perjalanan kami ke Kedah kami akan melalui jalan Manjung.. di situ tempat tinggal keluarga Abang Karg.. mama tergerak untuk mengajak abah singgah di rumah Cik Karg untuk melihat baby Uddin.. Selepas sejam kami disana.. kami pun mula berangkat untuk meneruskan perjalanan ke Kedah.. Ketika itulah kemalangan itu berlaku.. Mujur juga tempat dimana kami kemalangan tidak terlalu jauh dari rumah Cik Karg.. Kami segera menelefonnya untuk memeberitahu akan kejadian tersebut.. Cik Karg bergegas ke tempat kami di timpa kemalangan.. Mama telefon Mak Long dan nenek di Klang.. Mak Long yang terlalu risau menyuarakan hasratnya untuk mengambil kami.. tetapi mama menolak kerana Klang dengan Manjung agak jauh.. lalu mama menerangkan bahawa Cik Karg akan mengambil kami.. Mak Long x perlu berasa risau...

Nak kata sedih dengan kemalangan ni. waktu tu langsung xde perasaan apa2 pun.. nak kata kecewa, sedih dan pilu..(macam lagu la pulak..)...  pun tidak sebab tengok anak2 semua ok.. Keta je la.. nasib bek ada insuran ... lepas eksiden tu boleh lagi tergelak2 buat lawak.. sampai kan abah cakap.."Aik boleh buat lawak lagi..?".. hehehe bukan apa aku pasti ada sesuatu disebalik semua kejadian ni.. Biasanya Allah menduga kita dengan ujian2 dunia ..tetapi setelah dugaan itu berlalu Dia akan berikan yang lain pula sebagai ganti bahkan nikmat yang Allah berikan kepada kita selama ini pun lebih daripada dugaan yang sedikit yang perlu kita tempuhi ini..

Kira pendek citer mama Redha dengan segala yang berlaku.. dan jauh di sudut hati mama .. mama rasakan ada sesuatu disebalik semua kejadian ini..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008