Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Friday, January 9, 2009


Semasa sedang buat latihan bm semalam ada soalan yang melibatkan perbuatan yang baik dan tidak baik. Salah satunya berkaitan berbuat baik dengan ibu bapa, soalan yang menarik perhatian mama ialah, Jangan meninggikan suara apabila bercakap dengan ibu bapa. Mama saja cakap ngan Arrie, "Haa tengok jangan cakap kuat2 dengan mama abah" Kemudian Arrie jawab " Abang tak de cakap kuat2 ngan mama bila mama suruh abang tolong."

Mula2 mama tak ambik port tentang perbualan itu. Tapi pada malamnya sebelum tidur mama terpikir kata2 Arrie, memang betul Arrie tak pernah berkasar ngan mama selalu menurut permintaan mama bila mama suruh sapu rumah, sidai kain, basuh pinggan dan bantu buat kerja rumah yang lain. Kadangkala cara mama suruh buat kerja agak kasar kemudian ditegur abah "Nape bila suruh anak marah2?" Lepas ditegur biasanya mama malu sendiri dengan kelakuan mama. Tapi anak2 tetap menurut.

Kadangkala bila kita mendidik anak memang ada kesilapan dalam cara itu. Tapi yang penting kita tahu itu salah. Apa yang mama nak bagitau sekarang ialah anak2 mama pada usia sekecil Iffa dan Arrie telah banyak membantu mama dalam pengurusan rumah. Terima kasih kerana sudi membantu.


Untuk anak2 dan abah mama minta maaf didalam keterlanjuran kata2. Sebab tu la orang pompuan nie banyak dalam neraka kerana lidahnya. MInta maaf k.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008