Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Tuesday, April 5, 2011

Sukarnya Hendak cuti


Semalam (04/04/11) dapat cuti untuk ke bank dan EPF. Permohonan cuti diluluskan oleh Pengurus Operasi (Operation Manager-OM) tempat aku bekerja. Itu pun setelah ditunjukkan surat temujanji sebagai bukti untuk bercuti.

Hari ini bila masuk ofis dan buka e-mail, Boss terbesar (Managing Director-MD) bagi notis kat OM dan aku sendiri bahawa lain kali cuti hanya akan diluluskan olehnya sahaja atau 2 pengarah(Director) lain. Berkuatkuasa serta merta.

Nampaknya hanya semalam sahaja dapat cuti dengan mudah dengan kelulusan OM. Lain kali mesti susah bila terpaksa jumpa MD. Masih teringat lagi tahun lalu masa kena minta cuti dengan MD bila nak balik kampung kenduri kahwin adik, tension sebab MD hanya bagi satu hari. Terpaksa aku kata ' If only 1 day, I will cancel my leave - Kedah is very far. Long trip needed . 3 day include weekend is not sufficient!'.

Terkejut juga MD bila aku mula bersuara. Sign juga untuk 3 hari tapi sempat berpesan, ' I'm concern if you are not arround, everything will 'kelam kabut'. Apa punya MD, takkan aku nak cuti tak prepare hand over kerja kat members lain. Nampaknya perkara yang sama akan berulang bila nak minta cuti banyak hari lain kali.

Pengajaran buat arriesfamily: Kerja aja di sektor awam, nak cuti senang. Time off pun sekadar cakap 'saya keluar jab, ada urusan....'.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008