Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Wednesday, December 17, 2008

Ghost at TGV?


Saja bagi tajuk nie sebab saja nak bikin gempak. Semalam discuss ngan abah, this week boring kalau abah gi Teambuilding Training anjuran kilang kat PD. Ingat nak ikut tapi abah cakap nak simpan duit buat bayar yuran budak2 sekolah nanti. So mama bagi cadangan kalau kami tak ikut nak bawa budak2 gi tengok wayang kat Jusco Bukit Tinggi.

So mama try serve tengok citer apa kat panggung this Saturday. Tapi the information i received is story about the ghost kat situ pulak. Kononnya ada gangguan dari makhluk halus mungkin gangguan dari foreign worker yang maut masa tengah bikin building tu. Siap ada video lagi. Tapi sumber tu pun orang cina, payah sikitlah nak caya. Tapi memang kat tapak Jusco tu dulu ada hindu temple. Hmm nanti mama cari lagi tentang citer makhluk halus ni dari pandangan agama islam.

Dalam video tu imej yang ditunjukkan samar2 kelihatan macam asap seperti kepala..Hmm mula2 mama tengok not so scarie... coz waktu rakaman tu waktu siang. Ada ke makhluk halus merayap waktu siang?

Mula2 abah tak setuju bila mama bg cadangan tengok wayang dia kata haram sebab kita pergi ke tempat maksiat. So mama argue pulak kat panggung wayang sekarang bukan macam dulu gelap, tempat duduk terlindung dari pandangan orang. La ni panggung wayang macam dewan kuliah..mama pun teringin nak bawak budak2 tengoklah camne kalu hujah abah kuat mama ikut je. Malam tadi abah cari ijtihd Dr Yusof Qardhawi, menurut Dr Yusof tak salah kalau ianya tak melanggar hukum islam seperti dengan siapa kita pergi, waktu yang sesuai supaya tak tertinggal solat dan cerita yang ditayangkan cerita yang beunsur cinta. bertentangan dengan agama islam dan cerita yang mengajak melakukan jenayah. Itu pandangan dari ulamak masakini tapi dari pandangan traditionalis tak boleh Haram kerana bercampur lelaki dan perempuan dan kita pergi ke tempat yang shubahat. Abah cakap jangan kita ibubapa yang gi ajar budak2 ke tempat camtu.

Hmm so mama tak tahu apa plan C kami. Plan A : ikut g PD. Plan B : Tengok wayang. Dan Plan C: Sengih2 kat rumah jela hisk hisk ciannyer...

Boringnyer......

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008